Hemma hos Pernilla

Hemma hos Pernilla

söndag 22 juni 2014

Diverse göromål

I morse svävade jag ut i trädgården i nattlinnet och luktade på rosor. De doftar så fantastiskt att det blir som bomull för själen.

Idag har det inte hänt något spännande alls. Vi har röjt lite i källaren och förberett för sotning imorgon.

Vi var en sväng till Biltema eftersom torkvindan i trädgården sjöng på sista versen. Melker passade på att köpa sig en fiskehåv och en fiskehatt.

Hur fick jag en son som är superintresserad av fiske?

På kvällen när barnen lagt sig smög jag mig ut och tog in en liten bukett till köket. Det är ljuvligt att kunna plocka en bukett i sin egen trädgård.

Jag behöver fler rosenbuskar och pioner.

Skulle också vilja ha tillbaka alla mina aklejor och irisar som försvann när vi dränerade om huset. Det får kanske bli nästa års projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar