Hemma hos Pernilla

Hemma hos Pernilla

måndag 25 november 2013

Snart Advent

6 dagar kvar till 1:a advent och idag tjuvstartade jag lite. Både barnen och jag längtade efter stjärnorna, så jag tog upp dem från källaren.

Några rum återstår fortfarande, men jag vet inte riktigt vad jag ska sätta i de fönsterna. En ljusstake jag tänkte använda fungerade inte. Lite kul ändå, då kanske jag kan hitta något "nytt" på Emmaus.

Känner att sen här kommande decembermånaden kommer att bli stressig, helgen som var gick bort till simträningar och simtävling. Båda tjejerna simmade Höstsimiaden i Borås. Detsamma blir det nästa helg, då simmar Fanny Barracuda Race i Göteborg. Sen blir det förhoppningsvis inga fler tävlingar på ett tag.

Jag har inte köpt en enda julklapp ännu, i vanliga fall brukar jag vara i stort sett färdig med julklapparna den här tiden på året.

De kommande veckorna måste vi försöka hinna med lite sällskapsliv också, det har varit alldeles för lite av den varan den senaste tiden. Barnen och deras aktiviteter tar ju nästan all ledig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar