Hemma hos Pernilla

Hemma hos Pernilla

onsdag 16 oktober 2013

En vanlig dag

Här har inget spännande hänt idag. En vanlig dag på jobbet, förutom att jag inte slutade två utan halv fem. Fredrik och jag kom hem vid femtiden och då hämtade vi upp de två yngsta på förskola och skola. 

Fanny skulle inte till träningen idag eftersom hon har ont i halsen och är snuvig. Hon hade med sig en kompis hem från sin gamla klass.

Väl hemma röjde Fredrik bort endel bråte i trädgården som han ska köra bort imorgon. Jag tog itu med middagen. Kycklingcurry med kikärtor och råris. Till min stora glädje fick jag i alla tre barnen något annat än vitt ris.

Efter det var det dags för läxläsning med Fanny. Elma letade fram en Engelska bok för barn och ordnade en egen läxa (hennes var redan avklarad för veckan). Melker ville också ha någon läxa. Han tycker det är dags att han lär sig matematik (han vill gärna säga det ordet många gånger) och att läsa, han ska ju börja skolan nästa år.

Nu är det dags att hänga lite tvätt och vika lite torr tvätt.

Godafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar