Hemma hos Pernilla

Hemma hos Pernilla

måndag 13 januari 2014

Helgen har gått och vardagen är här

Helgen förlöpte ganska lugnt. På lördagen var flickorna på simträning på Simarenan. Fredrik var med dem dit. Melker hade varit hemma sjuk på torsdagen och fredagen, så han och jag var hemma och mös och småfixade. Vi började bl.a måla om köksbordet, härligt med en sån liten herre som målarhjälp.

På söndagen målade jag färdigt bordet innan de andra vaknade.

Sen var det städning, gardinbyten och diverse annat som behövde tas om hand. Lite stickning blev det också, jag håller på med en poncho till mig själv.

Idag åkte jag direkt till Borås efter jobbet för att följa Fanny till simträningen, innan dess tog vi två timmars shopping på stan. Fanny tycker det är toppen att gå runt och kolla och känna på saker. Hon köpte även en skjorta och en tröja.

Sen hade hon simträning. Det är så härligt att se henne i simhallen, det märks verkligen att hon trivs. Hon har så kul med kompisarna och hon älskar verkligen att simma. Hur jobbigt det än känns för oss vuxna med alla dessa träningar och tävlingar så är det värt det när man ser hur bra barnen mår av det.

Nu ska jag krypa nära min lille son som kommit strosande till oss med växtvärk i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar