Hemma hos Pernilla

Hemma hos Pernilla

söndag 16 februari 2014

Jag har inte gått i ide

Jag har bara haft annat för mig än att blogga.

I fredags var jag ledig med barnen, vi skrotade på hemma och pysslade med vårt. Jag gjorde t.ex färdigt vantarna jag virkat på till mig själv.Till lunch hade jag lovat barnen våfflor eftersom det var Alla hjärtans dag.

På kvällen somnade Melker och jag tidigt, jag hade migrän och han gjorde mig sällskap i sovrummet.

På lördag var det diverse simaktiviteter för barnen. Träning för två och simskola för en.

På kvällen blev det lite melodifestivalmys.

Idag har vi tittat på OS, imponerande att se skidlandslaget och deras prestation. Kul med stafettguld både igår och idag. Jag har virkat lite på ett projekt och sen har vi städat.

Jag måste verkligen slå ett slag för att laga mat i lergryta. Det blir så gott och så mört, alla smaker stannar ju kvar i grytan. Idag gjorde vi skinkstek till middag i den, fantastiskt gott.

Återkommer snart med ett recept på goda havre och nougatrutor. De testade vi idag och de var riktigt goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar